

Cele i korzyści:
„Kiedy dziennikarze zaczynają pytać 2.0” to dwudniowa, rozszerzona oferta naszego szkolenia medialnego, w której nacisk kładziemy na praktykę: od podstaw występowania przed kamerą po budowanie strategii komunikacyjnej oraz trwałych relacji z mediami.
Doświadczony ekspert, dziennikarz newsowy z wieloletnim stażem, zdradzi kulisy pracy mediów. Czego dziś oczekują dziennikarze? Co ich najbardziej interesuje? Jak rozpoznać intencje mediów i skutecznie komunikować, by osiągnąć korzyści dla swojej instytucji?
Głównym celem tego szkolenia jest gruntowne przygotowanie do sprawnej komunikacji, także w sytuacji kryzysowej. Po zajęciach, uczestnicy będą wiedzieć, jak wyjść kryzysu, minimalizując straty wizerunkowe organizacji/firmy/instytucji. Pracujemy na konkretnych przykładach – tych dobrych i tych złych, pokazując też skutki błędnie prowadzonej komunikacji.
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które pracują na stanowiskach wymagających umiejętności wypowiedzi do mediów. To kurs rozszerzony, w którym drugi dzień poświęcony jest na praktyczne ćwiczenia przed kamerą.
Program szkolenia
Szkolenie jest dwudniowe i podzielone na części – dwie teoretyczne (z elementami praktyki, bez kamery) i dzień praktyczny, z udziałem kamery.
Pierwsza część szkolenia to postawy dotyczące budowania komunikatu do mediów. Dlaczego chcemy zainteresować swoją instytucją dziennikarzy/dlaczego to dziennikarze interesują się nami? Jak przygotować się do rozmów z dziennikarzami, co to znaczy informacje „ na offie”, czym różni się „setka” od wywiadu i jak zbudować czytelny, dostosowany do odbiorcy komunikat? Porozmawiamy o zagrożeniach i korzyściach płynących ze współpracy z dziennikarzami, przeanalizujemy przypadki dobrych i złych komunikatów (case studies), na koniec przećwiczymy udzielenie krótkiej wypowiedzi mediom. W tej części sporo będzie też o intencjach dziennikarzy – czy można wyczuć, kiedy dziennikarz przyjeżdża i ma z góry założoną tezę materiału i co zrobić w takiej sytuacji?
W drugiej części skupimy się na komunikacji kryzysowej – czym jest kryzys (realny, wizerunkowy), co może oznaczać dla naszej instytucji i czy kryzysowi można zapobiegać? Na konkretnych przypadkach omówimy, jak budować komunikat w sytuacji kryzysowej, czego unikać i jakie mogą być konsekwencje złego/ spóźnionego reagowania w mediach na kryzys. Stworzymy też własne komunikaty w sytuacjach, które mogą realnie dotyczyć uczestników szkolenia.
W drugim dniu stawiamy wyłącznie na praktykę! W planie – praca przed kamerą. Przećwiczymy udzielanie wypowiedzi mediom. Najpierw krótkie setki – tu skupiamy się na tym, jak wypaść przed kamerą, czego nie robić, jak mówić i jak wybrnąć z niefortunnej dla nas wypowiedzi (zająknięcia, zbyt specjalistyczny język, niepoprawna polszczyzna itd.). Tu porozmawiamy też o tym, jak się ubrać i czy trzeba się… malować:) Po wszystkich wypowiedziach, omawiamy je grupowo.
Druga runda to już wypowiedzi w sytuacjach kryzysowych. Tu uczestnicy będą musieli poradzić sobie z trudnymi pytaniami, tezami dziennikarzy. Spróbują zbudować komunikat tak, by był jak najkorzystniejszy dla ich organizacji. Tu też omówimy wszystkie przypadki.
To będzie intensywny dzień, w którym do perfekcji spróbujemy opanować zdobyte na szkoleniu umiejętności. Nagrać, ćwiczeń i symulacji może więc być więcej. Program kursu dostosowujemy indywidualnie do umiejętności i potrzeb grupy.
Trener

Małgorzata Gałka
Dziennikarz newsowy z 18-letnim doświadczeniem w pracy w polskich mediach. Zaczynała w Polskim Radiu, pracowała też w TVN24 i TVP. Reporterka specjalizująca się w polityce międzynarodowej i krajowej, praktyk pracujący z kamerą w programach na żywo i relacjach z najdalszych miejsc na świecie. Dobrze wie, o co pytają dziennikarze i po co przyjeżdżają, bo… robi to na co dzień. Szkoliła z wystąpień publicznych m.in.: słuchaczy Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie.
Czytaj więcejNajczęściej zadawane pytania
Jak zapisać się na szkolenie?
W tej chwili posiadamy w ofercie szkolenia zamknięte skierowane do klienta biznesowego. Zapisanie się na tego typu szkolenie, na ten moment oznacza zgłoszenie zapotrzebowania na wybrane szkolenie i zapoczątkowuje proces ustalania i dostosowywania parametrów szkolenia do Państwa szczegółowych potrzeb.
W celu zapisania się na szkolenie zamknięte, należy wejść na stronę wybranej oferty i wybrać przycisk Zapisz się. Następnie należy wypełnić znajdujący się w tym miejscu formularz zgłoszeniowy.
Przygotowanie oferty i wyceny szkolenia poprzedzone będzie badaniem potrzeb i preferencji tak, aby nasza propozycja była w maksymalnym stopniu zgodna z Państwa oczekiwaniami.
W jaki sposób mogę poznać cenę szkolenia?
Ze względu na indywidualne podejście, każde oferowane przez nas szkolenie, dostosowujemy w maksymalnym stopniu do Państwa preferencji. W związku z tym cena szkolenia ustalana jest indywidualnie w zależności od różnego rodzaju parametrów organizacyjnych oraz merytorycznych, takich jak m.in. sala szkoleniowa czy też rozmiar grupy.
W celu poznania wyceny szkolenia zapraszamy do skorzystania z opcji Zapisz się, która znajduje się na każdej stronie szkolenia lub wybranie oferty Szkolenie Uszyte Na Miarę.
Gdzie odbywają się szkolenia?
To zależy od preferencji zamawiającego. Szkolenie możemy zorganizować w siedzibie firmy/instytucji lub wynajętej przez nas sali szkoleniowej w uzgodnionej lokalizacji.
Niektóre szkolenia ze względu na ich specyfikę wymagają specjalistycznych warunków, w związku z czym możliwość wyboru miejsca szkolenia może być w takich sytuacjach ograniczona – przykładem są tutaj szkolenia z zakresu strzelectwa, które przeprowadzamy na profesjonalnych i certyfikowanych strzelnicach.