Kiedy dziennikarze zaczynają pytać – podstawowy kurs komunikacji medialnej

Komunikacja medialna

Cele i korzyści

Jak budować relacje z mediami? Jak tworzyć skuteczny i dostosowany do odbiorców komunikat? Jak dobrze wypaść w mediach? Jak mówić, żeby nas słuchano? Czego w rozmowie z dziennikarzami unikać i czy to zawsze… skuteczna strategia?

To szkolenie ma nauczyć podstaw współpracy z dziennikarzami, także w sytuacjach kryzysowych. Doświadczony ekspert, dziennikarz newsowy z wieloletnim stażem, zdradzi kulisy pracy mediów i podpowie co jest najważniejsze, gdy ekipa telewizyjna/radiowa/prasowa już przyjechała.

 

Głównym celem tego szkolenia jest PODSTAWOWE przygotowanie do sprawnej komunikacji, także w sytuacji kryzysowej. Po zajęciach, uczestnicy będą wiedzieć, jak wyjść  kryzysu, minimalizując straty wizerunkowe organizacji/firmy/instytucji. Pracujemy na konkretnych przykładach – tych dobrych i tych złych, pokazując też skutki błędnie prowadzonej komunikacji.

 

Szkolenie przeznaczone jest dla samorządowców, urzędników, prezesów, dyrektorów i menedżerów oraz wszystkich osób, które pracują na stanowiskach wymagających umiejętności wypowiedzi do mediów.

Program szkolenia

Pierwsza część szkolenia to postawy dotyczące budowania komunikatu do mediów. Dlaczego chcemy zainteresować swoją instytucją dziennikarzy/ dlaczego to dziennikarze interesują się nami? Jak przygotować się do rozmów z dziennikarzami, co to znaczy informacje „ na offie”, czym różni się „setka” od wywiadu i jak zbudować czytelny, dostosowany do odbiorcy komunikat? Porozmawiamy o zagrożeniach i korzyściach płynących ze współpracy z dziennikarzami, przeanalizujemy przypadki dobrych i złych komunikatów (case studies), na koniec przećwiczymy udzielenie krótkiej wypowiedzi mediom.

W drugiej części skupimy się na komunikacji kryzysowej – czym jest kryzys, co może oznaczać dla naszej instytucji i czy kryzysowi można zapobiegać? Na konkretnych przypadkach omówimy, jak budować komunikat w sytuacji kryzysowej, czego unikać i jakie mogą być konsekwencje złego/ spóźnionego reagowania w mediach na kryzys.

Trzecia część to gra- symulacja. W praktyce, podzieleni na dwa zespoły, uczestnicy będą na zmianę wcielać się w rolę dziennikarzy i ich rozmówców. Przećwiczymy w ten sposób – w przyjaznej atmosferze – zdobyte na szkoleniu umiejętności.

Program kursu możemy dostosować indywidualnie, po zapoznaniu się z potrzebami uczestników.

Trener

Małgorzata Gałka

Dziennikarz newsowy z 18-letnim doświadczeniem w pracy w polskich mediach. Zaczynała w Polskim Radiu, pracowała też w TVN24 i TVP. Reporterka specjalizująca się w polityce międzynarodowej i krajowej, praktyk pracujący z kamerą w programach na żywo i relacjach z najdalszych miejsc na świecie. Dobrze wie, o co pytają dziennikarze i po co przyjeżdżają, bo… robi to na co dzień. Szkoliła z wystąpień publicznych m.in.: słuchaczy Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie.

Czytaj więcej

Najczęściej zadawane pytania

Jak zapisać się na szkolenie?

W tej chwili posiadamy w ofercie szkolenia zamknięte skierowane do klienta biznesowego. Zapisanie się na tego typu szkolenie, na ten moment oznacza zgłoszenie zapotrzebowania na wybrane szkolenie i zapoczątkowuje proces ustalania i dostosowywania parametrów szkolenia do Państwa szczegółowych potrzeb.

W celu zapisania się na szkolenie zamknięte, należy wejść na stronę wybranej oferty i wybrać przycisk Zapisz się. Następnie należy wypełnić znajdujący się w tym miejscu formularz zgłoszeniowy.

Przygotowanie oferty i wyceny szkolenia poprzedzone będzie badaniem potrzeb i preferencji tak, aby nasza propozycja była w maksymalnym stopniu zgodna z Państwa oczekiwaniami.

W jaki sposób mogę poznać cenę szkolenia?

Ze względu na indywidualne podejście, każde oferowane przez nas szkolenie, dostosowujemy w maksymalnym stopniu do Państwa preferencji. W związku z tym cena szkolenia ustalana jest indywidualnie w zależności od różnego rodzaju parametrów organizacyjnych oraz merytorycznych, takich jak m.in. sala szkoleniowa czy też rozmiar grupy.

W celu poznania wyceny szkolenia zapraszamy do skorzystania z opcji Zapisz się, która znajduje się na każdej stronie szkolenia lub wybranie oferty Szkolenie Uszyte Na Miarę.

Gdzie odbywają się szkolenia?

To zależy od preferencji zamawiającego. Szkolenie możemy zorganizować w siedzibie firmy/instytucji lub wynajętej przez nas sali szkoleniowej w uzgodnionej lokalizacji.

Niektóre szkolenia ze względu na ich specyfikę wymagają specjalistycznych warunków, w związku z czym możliwość wyboru miejsca szkolenia może być w takich sytuacjach ograniczona – przykładem są tutaj szkolenia z zakresu strzelectwa, które przeprowadzamy na profesjonalnych i certyfikowanych strzelnicach.