Wygrać kryzys – Szkolenie umiejętności medialnych

Media  |  Komunikacja kryzysowa

16 godz / 2 dni Min 15 / Max 25 uczestników Stacjonarna, część teoretyczna i praktyczna Poziom dostosowany indywidualnie

Cele i korzyści

Podczas szkolenia nauczysz się nie tylko skutecznej prezentacji przed kamerą, ale również budowania trwałych relacji z mediami oraz zachowania profesjonalizmu w obliczu kryzysu. Nasz doświadczony ekspert, autor niniejszego szkolenia, zapewni Ci kompleksowe narzędzia do skutecznej komunikacji w różnych trudnych sytuacjach.

Nadrzędnym celem naszego szkolenia jest przygotowanie do sprawnego współpracowania z mediami podczas kryzysów. Dzięki temu, Twoja organizacja będzie skutecznie chronić swój wizerunek nawet w trudnych momentach. Kluczowym elementem naszego programu są dostosowane do rzeczywistych wyzwań, ćwiczenia praktyczne.

Dołącz do naszego szkolenia i zdobądź cenne umiejętności, które nie tylko pomogą Ci w skutecznej i profesjonalnej komunikacji, ale także nauczą Cię pewności siebie i gotowości na każde wyzwanie medialne!

Grupa docelowa

Szkolenie dedykowane jest dla prezesów, dyrektorów i menedżerów odpowiedzialnych za zarządzanie i wizerunek firmy. To także wyjątkowo przydatna wiedza dla menedżerów PR, marketingu oraz rzeczników prasowych, jak również wszystkich innych osób, które rozpoczynają pracę na stanowiskach wymagających umiejętności wypowiedzi dla prasy.

Zakres szkolenia

Szkolenie trwa dwa dni i podzielone jest na trzy części:

  • komunikacja medialna i wystąpienia publiczne w kryzysie,
  • strategie zarządzania sytuacjami kryzysowymi,
  • ćwiczenia praktyczne.

Pierwsza część skupia się na współpracy z mediami w sytuacjach kryzysowych. Druga to strategie kryzysowe, natura kryzysu wizerunkowego i oczekiwania mediów. W trzeciej części uczestnicy ćwiczą umiejętności praktyczne poprzez symulacje konferencji prasowych, interakcje z dziennikarzami oraz interwencje mediów.

Szkolenie kończy się podsumowaniem wystąpień uczestników oraz praktycznymi wskazówkami dotyczącymi komunikacji z mediami w kryzysie.

Celem szkolenia jest wyposażenie w umiejętności zarządzania kryzysem i skuteczną komunikację w trudnych sytuacjach medialnych.

Program szkolenia

Szkolenie podzielone jest na trzy części: szkolenie medialne, sytuacje kryzysowe oraz zajęcia praktyczne.

Pierwsza część szkolenia skupia się na zasadach współpracy z mediami, umiejętnościach komunikacyjnych i wystąpieniach medialnych. Uczestnicy dowiedzą się jak przygotować się do wywiadu, mówić przesłaniami, wybrnąć z trudnych pytań, jak przekonać dziennikarza do swojego zdania.  Wykonają ćwiczenia, które pomagają opanować lęk przed nagraniem. Dowiedzą się jak panować nad głosem i oddechem.  Poznają siłę komunikacji niewerbalnej – gestów, postawy i mimiki. Nabyte umiejętności sprawdzą w praktyce w nagraniach krótkich wypowiedzi przed kamerą.

W drugiej części szkolenia uczestnicy poznają źródła, naturę i konsekwencje kryzysu, zwłaszcza wizerunkowe. Pokazujemy cztery obszary komunikacji kryzysowej : przygotowanie na ewentualny kryzys, gdzie uczestnicy analizują różne scenariusze potencjalnych sytuacji kryzysowych. Następnie monitorowanie sytuacji i korzystanie z narzędzi pozwalających na radar otoczenia. Kolejny etap to reakcje na kryzys czyli zarządzanie w sytuacji kryzysowej, procedury, rola sztabu, rzecznika prasowego oraz przedstawicieli firmy. Ostatni etap to odbudowa – uczestnicy dowiedzą się jak wyciągać wnioski z kryzysów, poznają strategię Crisis Recovery.

W tej części uczymy również, jakie są oczekiwania mediów w trakcie kryzysu oraz jakie kanały komunikacji warto wykorzystać oraz jak powinno wyglądać oświadczenie dla prasy. Uczestnicy poznają kluczowe zasady komunikacji z mediami podczas kryzysu i najgorsze błędy.

Kolejną część stanowią zajęcia praktyczne z komunikacji kryzysowej. Uczestnicy formułują komunikaty, także wykorzystując media społecznościowe. Biorą udział w symulowanej konferencji prasowej, co pozwala im na własnej skórze odczuć presję mediów oraz doskonalić umiejętności komunikacyjne. Następnie uczestnicy sprawdzają swoje umiejętności  w rozmowie z dzwoniącymi dziennikarzami. Kolejna część szkolenia to symulacja  interwencji mediów w firmie lub instytucji, co pozwala uczestnikom doskonalić umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach . Kolejne ćwiczenie to wywiad w studio i nauka dyscypliny w strefie mikrofonu.

Następnie trener wraz z uczestnikami ocenia wszystkie wystąpienia. To okazja by poznać swoje mocne i słabe medialne strony co daje materiał do dalszej pracy nad sobą. .

Na zakończenie szkolenia podsumowujemy nabytą wiedzę , dzięki której na słynne kryzysy potrafimy już spojrzeć fachowym okiem.

Język szkolenia

Szkolenie dostępne jest w języku polskim i francuskim.

Długość szkolenia

16 godz / 2 dni

Rozmiar grupy

Min 15 / Max 25 uczestników

Forma szkolenia

Stacjonarna, część teoretyczna i praktyczna

Poziom zaawansowania

Poziom dostosowany indywidualnie do uczestników grupy

Zaświadczenia

Opcjonalnie (zaświadczenie lub dyplom o ukończeniu szkolenia)

Test

Brak

Ćwiczenia

Tak, program zakłada część praktyczną w formie symulacji rzeczywistych sytuacji kryzysowych

Lokalizacja

Cała Polska

Materiały dydaktyczne

Tak, dostępne w formie papierowej jak również elektronicznej

Trener

Agnieszka_Mosor_Academy24_trener_Defence24_photo

Agnieszka Mosór

Dziennikarka, reporterka, youtuberka. Od 2 lat także wykładowczyni akademicka i trenerka medialna. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie pracy w mediach (TOK FM, Gazeta Wyborcza, TV Polsat, Radio France Internationale). Była gospodynią głównego wydania Wydarzeń oraz programów publicystycznych: Politycznego Graffiti, Gościa Wydarzeń, Wydarzeń i Opinii. Stypendystka Departamentu Stanu USA – The International Leadership Visitor Program, NATO, Parlamentu Europejskiego oraz MSZ Francji. Relacjonowała politykę krajową oraz najważniejsze wydarzenia międzynarodowe: szczyty UE i NATO, negocjacje Polski z UE, wybory we Francji. Prowadzi na YouTube kanał „Diginomia” poświęcony cyfrowym technologiom i sztucznej inteligencji. Wykłada wizerunek i wystąpienia publiczne na MBA Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie.

Najczęściej zadawane pytania

Jak zapisać się na szkolenie?

W tej chwili posiadamy w ofercie szkolenia zamknięte skierowane do klienta biznesowego. Zapisanie się na tego typu szkolenie, na ten moment oznacza zgłoszenie zapotrzebowania na wybrane szkolenie i zapoczątkowuje proces ustalania i dostosowywania parametrów szkolenia do Państwa szczegółowych potrzeb.

W celu zapisania się na szkolenie zamknięte, należy wejść na stronę wybranej oferty i wybrać przycisk Zapisz się. Następnie należy wypełnić znajdujący się w tym miejscu formularz zgłoszeniowy.

Przygotowanie oferty i wyceny szkolenia poprzedzone będzie badaniem potrzeb i preferencji tak, aby nasza propozycja była w maksymalnym stopniu zgodna z Państwa oczekiwaniami.

W jaki sposób mogę poznać cenę szkolenia?

Ze względu na indywidualne podejście, każde oferowane przez nas szkolenie, dostosowujemy w maksymalnym stopniu do Państwa preferencji. W związku z tym cena szkolenia ustalana jest indywidualnie w zależności od różnego rodzaju parametrów organizacyjnych oraz merytorycznych, takich jak m.in. sala szkoleniowa czy też rozmiar grupy.

W celu poznania wyceny szkolenia zapraszamy do skorzystania z opcji Zapisz się, która znajduje się na każdej stronie szkolenia lub wybranie oferty Szkolenie Uszyte Na Miarę.

Gdzie odbywają się szkolenia?

To zależy od preferencji zamawiającego. Szkolenie możemy zorganizować w siedzibie firmy/instytucji lub wynajętej przez nas sali szkoleniowej w uzgodnionej lokalizacji.

Niektóre szkolenia ze względu na ich specyfikę wymagają specjalistycznych warunków, w związku z czym możliwość wyboru miejsca szkolenia może być w takich sytuacjach ograniczona – przykładem są tutaj szkolenia z zakresu strzelectwa, które przeprowadzamy na profesjonalnych i certyfikowanych strzelnicach.